1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. بازاریابی شبکه ای یک...

بازاریابی شبکه ای یک کسب و کار طبیعی است

به این مطلب امتیاز دهید

ترجمه متنی از Tim Sales در کتاب “وقتشه…!” اثر جان میلتون فاگ

در مدل ایده آل بازاریابی شبکه ای یک انسان از انسانی دیگر می پرسد که چه چیزی به او کمک می کند و به او کمک می کند به هرچه که می خواهد برسد. این یک تجارت طبیعی است. یک انسان به انسان دیگر کمک می کند.
بازاریابی شبکه ای یک کسب و کار طبیعی است.
لغت “طبیعی” یعنی: ساده و مفید و نزدیک به طبیعت
دلیل اینکه من انتخاب کردم تا تمرکز زندگی ام را روی بازاریابی شبکه ای بگذارم این بود که من احساس کردم که این کسب و کار واقعاً یک کسب و کار طبیعی است. یک انسان وقتی که به انسانی دیگر کمک می کند در واقع عمل طبیعت را انجام می دهد. یک گیاه در کره زمین رشد نمی کند مگر اینکه به رشد موجودی دیگر کمک کند.
تنها یک کسب و کار در کره زمین وجود دارد و آن هم کسب و کارِ بهتر کردن زندگی دیگران است.
بیایید برای لحظه ای تصور کنیم که فقط من و شما در یک جزیره زندگی می کنیم. فقط ما دو نفر. من یک ماهیگیر هستم و شما یک کشاورز. روزی من به شما می گویم “اگر شما امروز یک ذرت بیشتر برداشت کنی من هم ماهی بیشتری صید می کنم و امروز عصر می توانیم آنها را با هم معامله کنیم و امروز تو مجبور نخواهی بود که فقط ذرت بخوری و من هم مجبور نخواهم بود که فقط ماهی بخورم.”
با این معامله ما توانستیم که زندگی یکدیگر را بهتر کنیم. این تجارت طبیعت است. کمک یک انسان به انسان دیگر.
در مدل ایده آل بازاریابی شبکه ای یک انسان از انسانی دیگر می پرسد که چه چیزی به او کمک می کند و به او کمک می کند به هرچه که می خواهد برسد.
در اکثر موقعیت ها من در تجارت بازاریابی شبکه ای ام تجربه کرده ام که کسی (مشتری احتمالی) چیزی می خواهد که به تنهایی نمی تواند به آن برسد. چگونه این موضوع را فهمیده ام؟ چون اگر می توانستند تا الان آن را داشتند! پس آنها به کمک احتیاج دارند و حالا بود که من وارد ماجرا می شدم.
به طور معمول این کمک تنها نیاز به کسب و کار خوب نیست. بلکه آنها احتیاج به افزایش مهارتهایشان داشته اند و همین امر باعث شد که من هم چگونگی آموزش دادن این مهارت ها را بیاموزم. من زندگی آنها را بهتر کردم و آنها زندگی مرا. زیرا که حالا من مهارت جدیدی را آموخته ام.
و من با کمک به هر نفر جهت ارتقای مهارت ثروتمندتر شدم.این امر به من اجازه داد تا با طرح های خیرخواهانه زیادی همکاری کنم. مانند کمک به تیمی برای حضور در سریلانکا برای سونامی، یا کمک به سازمانی که با طرح خود توانست ۴میلیون کودک را از اعتیاد رها کند. متوجه این چرخه می شوید؟ مردم کمک می کنند تا زندگی مردم دیگر بهتر شود.
همان طور که گفتم این طرح بازاریابی شبکه ایِ ایده آل است و همیشه مانند این اتفاق نمی افتد.
«اکثر بازاریابان شبکه ای (و همه بازاریاب ها) در دام سودها و پورسانت ها گرفتار می شوند و فراموش می کنند که پایه این صنعت کمک به دیگران است»
من هم به همین علت زندگی ام را وقف کمک به این صنعت کرده ام.
اگر شما این حرفه را انتخاب نموده اید و یا هنوز در حال امکان سنجی حضور در آن هستید نوع آدمی که می خواهید باشید را انتخاب کنید. من پیشنهاد می کنم آدمی را انتخاب کنید که می خواهد به دیگران کمک کند.
همچنین فردی باشید که باور دارد که چیزهایی وجود دارد که نمی داند و می خواهد تا مطالعه کند و مهارتهایش را به کمال برساند.
من متوجه شده ام که چیزی به عنوان راهبر مادرزاد، فروشنده مادرزاد و یا سخنران مادرزاد وجود ندارد. تمامی این حرفه ها (همچنین بازاریابی شبکه ای) شامل استفاده از مهارتهایی می شود که باید در آنها خوب باشید. فقط در آنها خوب شوید و با خوب شدن در آنها به طور طبیعی رشد می کنید و همانطور که رشد می کنید، پاداش ها هم قابل توجه خواهد بود. قول می دهم.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *