زندگی نامه جیم ران

1/5 - (1 امتیاز)

کارهای او تأثیر مستقیمی بر آفرینش و گسترش افراد دیگری که در صنعت رشد شخصی فعالیت داشتند، از قبیل آنتونی رابینز، مارک ویکتر
هنسن
، برایان تریسی و جک کنفیلد داشت.“جِیمز ران”، معروف به “جیم ران” متولد ۲۵سپتامبر ۱۹۳۰م کارآفرین، نویسنده و سخنران آمریکایی است.او تا سن ۲۵ سالگی مانند همه اقشار متوسط مقروض، به بی راهه می‌رفت و نمی‌توانست راهی برای رسیدن به آرزوهای خود بیاید.در همین زمان با کارآفرینی به نام جان اِرل شُف(John Earl Shoaff) آشنا شد. بطوری که مسحور ثروت، فهم تجاری، جذبه و فلسفه زندگی او شد.

“ران” به سازمان فروش مستقیم «شُف» پیوست و فرایندی از رشد شخصی را آغاز کرد که نهایتاً به میلیونر شدن وی در سن ۳۱
سالگی انجامید. متأسفانه “شُف” که آرزوی دیدن چنین لحظه‌ای را داشت، یک سال پیش از آن که “جیم‌ران” میلیونر شود، درگذشت.

هم چنان که زمان می‌گذشت، “ران” فهمید اکثر مردم خواستار شنیدن داستان از فرش به عرش رفتن و فلسفه رشد شخصی او که او را به این کمال و فضیلت رسانده بود، هستند. پس از آن، “ران” تا زمان مرگ به مدت ۴۰ سال تجربه خویش را در سمینارهایش بیان می‌کرد.

۴ میلیون نفر در سراسر جهان در سمینارهای وی شرکت کرده‌اند. او در سال ۱۹۸۵م. جایزه CPAE  را از انجمن سخنرانان ملی آمریکا دریافت کرد و همچنین مؤلف ۱۷ کتاب، کتاب صوتی و برنامه ویدیویی است.

بدون شک جیم رآن یکی از اسطوره‌ها در زمینه موفقیت و رشد فردی است. وی در طول زندگی خود هزاران نفر را در طی همایش‌ها ، و میلیون‌ها نفر را از طریق کتب خود با اصول موفقیت آشنا نمود. داستان شگفت انگیز “ران” از ایالت “آیداهو” شروع می‌شود، او در ۱۹ سپتامبر ۱۹۳۰ در مزرعه‌ای در ایالت آیداهو متولد شد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
زندگی نامه دکتر الهام دریک بانوی ایرانی

“امانوئل جیمز ران” معروف به جیم ران، پسر یک مزرعه‌دار و مبلغ مذهبی بود و به طور قطع مهارت داستان گویی را از پدرش به ارث برده‌بود. پس از اتمام دبیرستان، جیم وارد کالج شد، ولی تنها پس از یک سال کالج را رها کرد تا به دنبال کاری با حقوق ثابت باشد تا بتواند به خانواده‌اش کمک کند. او سال‌های زیادی زحمت کشید ولی در نهایت در سن ۲۵ سالگی به این نتیجه رسید که او بجای ساختن یک زندگی خوب، تنها دارد در قرض و تنگنا و بی پولی زندگی می‌کند.

اینگونه نبود که جیم چیز زیادی برای زندگی خود نخواهد، ولی او نمی‌توانست ببیند چه چیزی برای او ممکن است و چه کارهای خارق العاده‌ای می‌تواند انجام دهد. در زمانی که او یک همسر و  پدر خانواده بود و همچنین دنبال راهی برای بهتر کردن زندگی بود، یکی از دوستان وی جیم را به یک سمینار آموزشی که توسط “ارل شف” – یک مدیر فروش و سخنران انگیزشی بود – برگزار می‌شد، دعوت کرد. پیام شف چنان در جیم اثر کرد که او بلافاصله دریافت که او هم راه و روش زندگی شف را میخواهد. پس رآن به سازمان فروش مستقیم شف پیوست و شف آموزش وی را بر عهده گرفت.

در طول ۵ سال، “شف”، فلسفه ساده اما عمیق رشد شخصی را به “ران” آموزش داد. افکاری نظیر: بیشتر از میزانی که روی شغلت کار می‌کنی روی خودت کار کن، درآمد تو مستقیماً به طرز فکر تو مربوط می‌شود، نه به وضع کنونی اقتصاد،  اگر دوست داری چیزی تغییر کند ابتدا باید خودت تغییر کنی.

به دنبال این آموزش‌ها، رشد شخصی به یک سبک زندگی برای “ران” تبدیل شد. او فهمید هرکسی می‌تواند زندگی را که می‌خواهد، با طرز فکر درست و نظم همراه با عمل بدست آورد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
زندگی نامه آرنولد شوارتزنگر

با این دستورالعمل شف که سود بهتر از دستمزد است، “جیم”
شروع به ساختن بیزنسی کرد تا جای حقوق ناچیز او از فروشندگی در مغازه را بگیرد‌. درست پس از ۵ سال از اولین دیدار آنها، “شف” در سن ۴۹ سالگی درگذشت. تنها یک سال پس از مرگ “شف” در حالی که“جیم” ۳۱ سال داشت، او به یک میلیونر تبدیل شد. “ران” به طور مکرر در همایش‌های خود، آموزش‌های “شف” را سبب تغییر زندگی خود می‌دانست.

داستان از فرش به عرش رسیدن او بسیار تأثیرگذار  بود اگر در اینجا تمام می‌شد. ولی او تازه شروع به ساختن میراث واقعی خود کرد. در اوایل دهه ۶۰ میلادی او از خانه خود یعنی آیداهو به بوِرلی هیلز نقل مکان کرد. و شروع به تعریف داستان زندگی خود برای دیگران نمود. عنوان داستان او این بود:  پسر مزرعه‌داری که از آیداهو به بورلی هیلز رسید. شنوندگان داستان او، همیشه از اجرای بی‌نظیر و فلسفه قابل فهم او لذت می‌بردند. خیلی طول نکشید که از او برای سخنرانی در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و باشگاه‎ها دعوت شد . پس از افزایش تقاضا‌ها و پیرو آن دست مزدش، او شروع به برگزاری سمینار‌های مختلف در سراسر کشور و در ادامه در نقاط مختلف دنیا نمود.

از شاگردان سرشناس او می‌توان به برایان تریسی، آنتونی رابینز، جک کنفیلد و مارک ویکتور هنسن اشاره کرد. از جمله افتخارات و جوایز او می‌توان بهcoveted National Speakers Association CPAE Award  و Master of Influence Award را نام برد.

زندگی نامه جیم ران

سرانجام “جیم ران” در ۵ دسامبر ۲۰۰۹ در وست هیلز کالیفرنیا پس از ۱۸ ماه مبارزه با بیماری فیبرز ریوی، درگذشت.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *