1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. آینده درخشان تان را...

آینده درخشان تان را بخاطر بازاریاب شدن بر باد ندهید!

5/5 - (2 امتیاز)

بر طبق آمار استخراج شده بیش از ۳۰ درصد بازاریابان جذب شده شرکت ها در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند. در نظرسنجی که از کاربران در رابطه با دلایل افزایش جذب این افراد به عمل آمد، اکثریت معتقد بودند عدم اشتغال و غلبه احساسات در این گروه سنی، دلیل اصلی مورد هدف قرار آن ها است. شاید برخی این موضوع را مسئله ای خوشایند تلقی کرده و گمان کنند نوید دهنده آینده ای درخشان برای حرفه بازاریابی شبکه ای است، اما صحت این ادعا مشروط به زمانی است که فعالیت بازاریابی شبکه ای آینده ای درخشان را نیز پیش روی گروه های جذب شده قرار دهد اما آیا واقعاً این امر محقق می شود؟

پاسخی که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود می توان مطرح کرد، پاسخ منفی است. برای اثبات ادعایمان به بررسی ویژگی های این گروه و شرایط جذب آن ها می پردازیم در نهایت قضاوت با شما که آیا این ادعا درست است یا خیر!!!!

دوران جوانی، دورانی است که فرد بحران های بلوغ را پشت سر گذاشته  و به ثبات نسبی در شخصیت رسیده است اما ویژگی های جدید نیز در او بروز پیدا کرده است، وابستگی در تصمیم گیری ها جای خود را به استقلال طلبی داده است، در کنار حس استقلال طلبی نوعی حس برتری جویی نیز در فرد شکوفا شده و فرد مدام به دنبال رقابت و دست یابی به برتری و به دنبال آن جلب توجه و حضور در جمع است. همه این ویژگی ها بعلاوه شور و نشاط و غلبه هیجان جوانی، قشر جوان را به عنوان مناسب ترین گروه برای فعالیت بازاریابی شبکه ای قرار داده است؛ چرا که موفقیت در حرفه بازاریابی نیاز به شور، انرژی و انگیزه بسیار بالایی دارد. این موضوع به خودی خود منفی نیست اما زمانی تبدیل به معضل می شود که این گروه سرنوشت ساز جامعه، تمامی اهداف و برنامه هایشان را بازیچه شعارهای برخی افراد سود جو نمایند. برخی از این افراد، دست از ادامه تحصیل کشیده و بجای اینکه بفکر کارآفرینی و ایجاد برنامه شغلی بلند مدت برای خود باشند، با آرزوهای دست نیافتنی و بعضاً خیالی که در نتیجه وعده های واهی سودجویان ایجاد شده خود را مشغول می نمایند. گواه این ادعا جلسات پرزنت برخی از لیدرها است. با مراجعه به یکی از این جلسات می بینید که چگونه با اغواگری و بیان شعارهای انگیزشی بر روی این قشر سنی سعی در تغییر سبک زندگی و بهره برداری از احساسات آنان به نفع منافع مالی خودشان دارند. این بلند پروازی و هدف گذاری ها در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق این افراد در تمام دوران زندگی خود حتی یکبار نیز تجربه فروش کالا و یا آموزش را نداشته اند و یکباره با هجمه وسیعی از تبلیغات موفقیت در فروش و زرق و برق پولدار شدن در این کسب و کار مواجه می شوند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
جزوه آموزشی محصولات آلینتو

نمایش اتومبیل های لاکچری و ترسیم زندگی مرفه برای هر قشری جذاب و برانگیزاننده است چه برسد به قشر پر از آرزو و آمال جوان.

در برخی از متون، حرفه بازاریابی شبکه ای به عنوان کاری پاره وقت معرفی شده و درآمد آن با عنوان درآمدی مازاد شناخته می شود. اما در جلسات پرزنت، برخی از لیدرها این حرفه را با عنوان تنها موضوع مهم در زندگی فرد و تنها راه رسیدن آنان به درآمد معرفی می کنند. از افراد جوان در این جلسات خواسته می شود هر کاری که دارند کنار گذاشته و تمام وقت و تمرکزشان را بر روی فعالیت بازاریابی شان بگذارند، حتی برخی از آن ها تأکید بر افزایش مجموعه به جای افزایش خرده فروشی واقعی محصول دارند.

افزایش عضویت افراد زیر ۲۵ سال زمانی خوشایند است که به عنوان کمکی در جهت ساخت زندگی معقول تر باشد نه اینکه  برنامه های کاری و تحصیلی این افراد را تحت الشعاع قرار داده و مانعی بر سر راه شکل گیری سبک صحیح زندگی در آنان شود.

مسلماً ورود به هر کسب و کاری توانایی و استعداد لازم در زمینه آن حرفه را نیاز دارد و تبلیغات مبنی بر کسب درآمد بالا، جز فریبی برای این قشر کم تجربه نخواهد بود.

در پایان به شما توصیه میکنم مقاله ی تیم شما به کدام طرف نزدیک تر است؟! و مقاله ی حقایقی در مورد بازاریابی شبکه ای که شاید به مزاجتان خوش نیاید ! را نیز مطالعه کنید .

منبع : http://mlmbook.ir/content/537

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *