1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. مراقب باشید فریب این...

مراقب باشید فریب این ادعا ها را نخورید

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از معضلاتی که امروزه صنعت بازاریابی شبکه ای با آن روبه روست، ورود افراد به این حرفه با تصورات غلط است. اکثر افراد تازه وارد بدون شناخت صحیح از ماهیت این حرفه وارد آن شده و بعد از مدتی فعالیت متوجه می شوند که هیچ چیز مطابق با تصورات اولیه آن ها نبوده است و این موضوع نوعی سرخوردگی را در آنان ایجاد می نماید. اصلی ترین دلیل شکل گیری این تصورات غلط ادعاهایی است که در جلسات پرزنت برای آنان مطرح می شود و مطابق با واقعیت نیست. حتی مشاهده شده است تعاریفی که از مفاهیم اولیه این حرفه مطرح می شود مبتنی بر واقعیت نبوده و براساس منافع مادی لیدرها است.

بازاریابی شبکه ای سیستمی برای توزیع کالا و خدمات به وسیله شبکه هایی از فروشندگان است، این فروشندگان یا همان بازاریابان با فروختن محصولات و همچنین معرفی و حمایت از فروشندگان دیگر که عضو مجموعه فروش آنان شده اند، کسب درآمد می کنندو بازاریابان از محل سود حاصل از فروش محصولات توسط زیرمجموعه هایشان، پاداش هایی را به صورت ماهیانه دریافت می نمایند. این حرفه به عنوان یک شغل مطرح می باشد و برای موفقیت در آن همانند سایر مشاغل لازم است، برنامه ریزی و تلاش صورت بگیرد. بازاریابی شبکه ای کسب و کاری است که بر خلاف تصور غلط برخی، موارد زیر را در خود جای نداده است:

– این حرفه یک حرفه غیر قانونی مبتنی بر دوز و کلک و کارهای غیراخلاقی نیست.

– فرصتی برای یک شبه پولدار شدن از طریق پول سایر افراد نیست. فرصت های این چنینی دسیسه هرمی نام دارند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
۱۰ شرکت برتر بازاریابی شبکه ای سال ۲۰۱۴

– طرح یک شبه پولدار شدن بدون صرف وقت و تلاش نیست.

– این حرفه فقط متعلق به فروشندگان نیست. افراد با توانایی ها و مهارت های متفاوت می توانند وارد این حرفه شوند و مهارت های فروش را نیز فرا بگیرند.

بازاریابی شبکه ای تجارتی نیست که در آن یک نفر کار سخت انجام دهد و در عوض شما پولدار شوید.

– این حرفه تجارت پرهزینه ای نیست. با هزینه پایین هم می شود کار را شروع کرد.

بازاریابی شبکه ای روشی نیست که در آن شرکت ها مقادیر عظیمی از اقلام را به بازاریابان برخلاف میل آن ها بفروشند.

– این حرفه روشی نیست که با آن شرکت ها بازاریابان را مجبور به خرید اجناس بی مصرف و بدرد نخور برای کسب پورسانت نمایند.

– این حرفه چراغ سبزی برای فروش کالاها و خدمات به قیمت کاذب و گزاف نیست.

– این حرفه به درد کسانی که تمایلی برای سخت کوشی ندارند، نمی خورد.

بازاریابی شبکه ای به عنوان یک شغل مطرح است که همه افراد صرف نظر از جنسیت، تجربه کاری، تحصیلات یا وضع مالی می توانند در آن مشغول به کار شوند و تجارتی سودآور را با رعایت موازین اخلاقی و قانونی بسازند؛ یعنی تعهد به اخلاق و قانون و سخت کوشی مهمترین مسئله برای موفقیت در این حرفه است. پس لازم است قبل از باور کردن ادعاهایی که صرفاً در جهت اغوای شما مطرح می شود با تعاریف علمی مفاهیم این حرفه آشنا شوید و به دنبال واقعیت های موجود در این کسب و کار باشید تا انتخابی عقلانی داشته باشید نه انتخابی برمبنای احساس.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
در شرکت هرمی ورلد واید انرژی سرمایه گذاری نکنید !

 

در پایان به شما توصیه میکنم مقاله ی تیم شما به کدام طرف نزدیک تر است؟! و مقاله ی حقایقی در مورد بازاریابی شبکه ای که شاید به مزاجتان خوش نیاید ! را نیز مطالعه کنید .

 

منبع : http://www.mlmbook.ir/content/874

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *