1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. ضرردهی بیش از 99...

ضرردهی بیش از 99 درصدی افرادی که در حوزه MLM تجارت می کنند !

4/5 - (3 امتیاز)

سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه ، قبلا در مقالاتی مثل حقایقی در مورد بازاریابی شبکه ای که شاید به مزاجتان خوش نیاید ،احتمال موفقیت در بازاریابی شبکه ای و آینده درخشان تان را بخاطر بازاریاب شدن بر باد ندهید نکاتی رو مطرح کردم براتون که خیلیا به من ایراد گرفتن و ساده از این مطالب رد شدن. امروز هم یه مقاله علمی با فکت و سند رو از سایت ایران هشدار نقل و بررسی میکنیم. امیدوارم بتونم بهتون کمکی کرده باشم تا با دید صحیح وارد این تجارت بشین . موضوع ما ضرر در بازاریابی شبکه ای است.

در تجارت MLM کمترین کلمه ای در مورد ضررها و ریسک های این تجارت گفته می شود. افرادی که محصولات خود را از این طریق می فروشند به شدت از شرکت ها و محصولات خود در برابر افرادی که اعتقاد دارند این کسب و کارها(MLM) کلاهبرداری است، دفاع می کنند. در سایت هایی که این نوع کسب وکارها را تبلیغ می کنند فقط کافیست به قسمت نظرات نگاهی انداخته شود و نظرات افرادیکه متضرر شده اند را مشاهده کنید.
حقیقتی که پشت موفقیت ها و افتخارات کسب و کارهای MLM وجود دارد بسیار متفاوت است و نکته بسیار قابل تامل این است که بیشتر خانم هایی که وارد این تجارت می شوند دچار شکست شده و بعد از مدت زمان زیادی از سیستم جدا می شوند.
طبق تحقیقات دکتر  Jon M. Taylor که دارای مدرک دکتری در رشته MBA هستند و جهت استفاده کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) انجام شده است مشخص شد که مشاوره و وعده هایی که به مشاوران بالقوه داده می شود بیشتر در جهت کاهش ترس از دست دادن پول می باشد.
طبق این تحقیقات مدیران MLM (لیدر نامیده می شوند) هنگام ارائه کار و مشاوره به افرادیکه تازه وارد این تجارت شده اند اغلب از یک آمار گمراه کننده جهت تسکین ترس از شکست و از دست دادن پول استفاده می کنند.
مروجین MLM اغلب ادعا می کنند که میزان شکست در مشاغل کوچک در محدوده 90 تا 95٪ است. آنها این حرف را می زنند تا میزان شکست گسترده در MLM را مخفی کنند. آنچه آنها قادر به انجام آن نیستند ، نقل قول آمار از سازمان های معتبری است که به هیچ وجه به MLM وابسته نیستند.
اتحادیه مشاغل کوچک ایالات متحده(SBA) متوجه گردید که 44 درصد از مشاغل کوچک حداقل چهار سال و 31 درصد حداقل هفت سال توانسته اند به کار خود ادامه دهند. فدراسیون ملی تجارت مستقل آمریکا (NFIB) در یک نظرسنجی در مورد مشاغل کوچک نشان داده است که در طول عمر یک کسب و کار ، 39 درصد سودآور ، 30 درصد از بین می روند و 30 درصد ضرر می کنند. میزان موفقیت در کسب و کارهای کوچک با توجه به آمار بالا 64% می باشد.
میزان ضرر برای کسب و کار MLM حداقل 99٪ است. این بدان معنی است که از هر 100 شرکت کننده MLM کمتر از یک نفر سود مشخصی کسب می کند و از 99 شرکت کننده احتمالا 99 نفر واقعاً ضرر می کنند.
طبق نظر دکتر تیلور افراد اگر در قمار فعالیت کنند امکان سوددهی بیشتری نسبت به فعالیت در حوزه MLM دارند. در صورتیکه با این کار(قمار) حداقل در روابط دوستانه و خانوادگی شما خللی ایجاد نمی شود. حال آنکه دکتر تیلور نیز به هیچ وجه کسب درآمد از راه قمار را پیشنهاد نمی دهد.
به عنوان مثال در شرکت هرمی LLR افراد برای ورود به این کسب و کار حداقل باید 5000 دلار به عنوان سرمایه گذاری اولیه پرداخت کنند و جهت حفظ وضعیت فعال خود باید 33 قطعه از محصول شرکت را ماهانه خریداری کنند(محصولات شرکت حوزه پوشاک می باشد). طبق پلن این شرکت اگر بازاریاب هر هفته 30 جفت شلوار بفروشد بازپرداخت 5000 دلار اولیه آن به مدت 3 ماه به طول می انجامد و از آنجا که آنها همچنین باید از درآمد خود برای تهیه مجدد 33 قطعه ماهانه اضافی (1038 دلار شلوار استرچ در طول 11.5 هفته) استفاده کنند، بنابراین فروش 30 جفت شلوار در هفته به یک ماه دیگر نیاز دارد تا سود کمی بدست آورند.
جرم واقعی این است که شرکت ها از افرادی که واقعاً به پول احتیاج دارند سود می برند در حالی که بیشتر سود را خود می برند. شرکت از 5000 دلار اولیه به سود خود رسیده است در صورتیکه بازاریاب جدید برای بدست اوردن 5000 دلار اولیه خود حداقل سه ماه باید زمان بگذارد تا به نقطه صفر برسد. شاید کمتر در مورد موضوع ضرر در بازاریابی شبکه ای شنیده بودید، امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشه .

پست های مرتبط

2 دیدگاه در “ضرردهی بیش از 99 درصدی افرادی که در حوزه MLM تجارت می کنند !”

  1. احمد

    سلام وقت بخیر درسته افراد فرصت طلب و موفق کمه نمی شه پیدا شون کرد و این کار بدرد کسی می خوره که ارتباطات بالایی داشته باشه

  2. ناشناس

    فوق العاده عالی بود .لیدرها از اول بهت اموزش میدن که باید به هر انچه انها بگویند گوش بدهی.وگرنه موفق نمی شوی باید مانند ادم اهنی خودت را فرض کنی که هیچ اختیاری از خود نداری .

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *