1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. حقایقی در مورد بازاریابی...

حقایقی در مورد بازاریابی شبکه ای که شاید به مزاجتان خوش نیاید !

4/5 - (4 امتیاز)

مقدمه :

قبل از ارائه این مقاله لازم دانستم تا به این نکته اشاره کنم که بنده مخالف بازاریابی شبکه ای و منکر فعالیت های مفید و رشد شخصی افراد، همچنین رشد دامنه اشنایان و دوستان در این تجارت نیستم ولی لازم میبینم تا با مطرح کردن یکسری آمار و اطلاعات به شما کمک کنم تا به دور از فضای ساختگی انگیزشی و ترسیم زندگی لاکچری ، بهتر در این تجارت فعالیت کنید و دید روشن تری نسبت به آن داشته باشید و احتمال موفقیت در نتورک مارکتینگ را درک کرده و سطح توقع صحیحی از درآمد بازاریابی شبکه ای داشته باشید.
و اما بریم سر اصل مطلب :

آمار های رسمی :

  1. به نقل از ایران هشدار در بیست و ششم آذر ۱۳۹۷ با توجه به شرایط فعلی حاکم بر بازاریابی شبکه ای در کشور، طبق آمار۸۷٫۹ درصد از بازریابان شاغل در شرکت های بازاریابی شبکه ای درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار تومان دارند و حدود ۰٫۱ درصد از افراد، دارای درآمد بالای ۲۰ میلیون تومان هستند .
    منبع : https://goo.gl/c8Cv5L
  2. با توجه به اینکه در پلن یا طرح درآمدی اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای، توزیع متناسب پورسانت شرایط مناسبی ندارد،مبلغی که به عنوان پاداش استخری در نظر گرفته می شود، به تعداد کم و تنها افراد مجموعه دار شرکت تخصیص می یابد که می توان نتیجه گرفت در نظر گرفتن پاداش استخری در طرح های درآمدی شرکت ها تا حد زیادی جنبه تبلیغاتی به منظور جذب و شیفت لیدرهای بزرگ را دارد در صورتی که با یک طرح مناسب و اختصاص این مبلغ در همه جای طرح (خرد کردن مبلغ در قسمت های مختلف)، می توان به قشر وسیعی از بازاریابان مبلغی برای تشویق و فعالیت بیشتر در نظر گرفت.
    منبع : https://goo.gl/c8Cv5L
  3. تنها ۱۰ درصد بازاریابان شرکت amway (بزرگترین شرکت مبتنی بر بازاریابی شبکه‌ای جهان) در انگلستان موفق شده‌اند درآمدی کسب کنند.
    منبع: https://goo.gl/AQzQnU
    منبع: https://goo.gl/NmF19T
  4. تنها ۱۴ درصد از میان ۲٫۷ میلیون بازاریاب شبکه ای شرکت Herbalife توانسته‌اند درآمد بالای ۲۰ هزار دلار در سال داشته باشند که البته این درآمد در آمریکا یعنی چندین مرتبه زیر خط فقر زندگی. لازم به گفتن نیست ۹۳ درصد فروشندگان هیچ سودی از محل فروش دریافت نکرده‌اند.
    منبع: https://goo.gl/woqVX3
  5. درسال ۲۰۰۸ از ۳۳۰۰۰ فروشنده مورد بررسی از شرکت amway تنها ۹۰ نفر موفق به کسب درآمد در حد متوسط جامعه شده بودند؛ که نشان دهنده ۹۹٫۷ درصد عدم موفقیت است.
    منبع: https://goo.gl/AQzQnU
    منبع : https://goo.gl/ciLvyo
  6. در سال ۹۸ درآمد سالانه ۹۰ درصد از بازاریاب ها در امریکا از ۵۰۰۰ دلاردر سال کمتر بود که با درآمد حداقلی برای زندگی تفاوت فاحشی دارد.
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
فایل صوتی ماریا قادری به زبان فارسی- بازاریابی شبکه ای Part2

نتورک مارکتینک کار کنیم نه جوگیر مارکتینگ !

در برخی از متون، حرفه بازاریابی شبکه ای به عنوان کاری پاره وقت معرفی شده و درآمد آن با عنوان درآمدی مازاد شناخته می شود. اما در جلسات پرزنت، برخی از لیدرها این حرفه را با عنوان تنها موضوع مهم در زندگی فرد و تنها راه رسیدن آنان به درآمد معرفی می کنند. از افراد جوان در این جلسات خواسته می شود هر کاری که دارند کنار گذاشته و تمام وقت و تمرکزشان را بر روی فعالیت بازاریابی شان بگذارند، حتی برخی از آن ها تأکید بر افزایش مجموعه به جای افزایش خرده فروشی واقعی محصول دارند.

افزایش عضویت افراد زیر ۲۵ سال زمانی خوشایند است که به عنوان کمکی در جهت ساخت زندگی معقول تر باشد نه اینکه  برنامه های کاری و تحصیلی این افراد را تحت الشعاع قرار داده و مانعی بر سر راه شکل گیری سبک صحیح زندگی در آنان شود.

مسلماً ورود به هر کسب و کاری توانایی و استعداد لازم در زمینه آن حرفه را نیاز دارد و تبلیغات مبنی بر کسب درآمد بالا، جز فریبی برای این قشر کم تجربه نخواهد بود.

در پایان پیشنهاد میکنم مقاله احتمال موفقیت در بازاریابی شبکه ای را نبز بخوانید

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *