1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. جایگاه برتر مهارت نسبت...

جایگاه برتر مهارت نسبت به سرمایه در بازاریابی شبکه ای

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از مؤلفه هایی که در رقم زدن آینده ای موفق برای بازاریابان نقش زیادی دارد، داشتن مهارت است. بسیاری از افراد علاقه مند به حرفه بازاریابی تصور می کنند برای ساختن کسب و کاری موفق باید سرمایه کلانی داشته باشند وگرنه به موفقیت دست پیدا نخواهند کرد؛ در شکل گیری این تصور تبلیغات و آموزش های غلط که توسط برخی از لیدرها ارائه می شود و تحمیل استراتژی های مبلغ بالا برای خرید بی تأثیر نیست.
در این مطلب می خواهیم به افرادی که چنین تصور غلطی را دارند بیاموزیم که مهمترین مؤلفه برای موفقیت شان داشتن مهارت و میل به پیشرفت است.
سرمایه در این تجارت اهمیت چندانی ندارد. اگر به متون متعددی که در رابطه با موضوع بازاریابی شبکه ای نوشته شده مراجعه کنید، خواهید دید یکی از مزیت های اصلی که برای این حرفه برشمرده شده نیاز به سرمایه اندک برای شروع کار است. واقعیت در این است که پول آینده شما را رقم نمی زند بلکه مهارت های شما تعیین کننده آینده شما است. جیم ران در کتاب جادوی کار پاره وقت می گوید: اگر پول داشته باشید ولی مهارت کار کردن نداشته باشید، فقیر هستید! اگر پول داشته باشید ولی میل به پیشرفت نداشته باشید، معلوم نیست در کجا سیر می کنید! اگر پول داشته باشید ولی شجاعت نداشته باشید، یک ورشکسته کامل به حساب می آیید!
این جمله دو مؤلفه را برای پیشرفت در کار به ما معرفی می کند، یکی مهارت و دیگری شجاعت. اگر مصاحبه بازاریابان حرفه ای و موفق در سرتاسر دنیا را بخوانید متوجه می شوید که آن ها در جذب اعضای زیرمجموعه شان به پول اهمیت نداده اند بلکه رغبت، ابتکار و کوشایی افراد ملاک انتخاب آن ها بوده است. آن ها خودشان نیز در ابتدا شروع کار، سرمایه اندکی داشته اند ولی مؤلفه های مهم تری همانند مهارت و میل به پیشرفت را با خودشان وارد این حرفه کرده اند. شما حتی با داشتن سرمایه اندک هم می توانید خرید و فروش انجام دهید و به موفقیت برسید به شرط اینکه میل به پیشرفت داشته باشید؛ این یکی از قوانین اصلی داد و ستد است. اگر میل به پیشرفت داشته باشید و مهارت های لازم برای کار را فرا بگیرید، به موفقیت می رسید حتی اگر پول کمی داشته باشید، اما اگر این دو را نداشته باشید با داشتن پول زیاد هم نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید.
اگر به مهارت ها، شجاعت، ابتکار، کوشایی و قابلیت هایتان ایمان و باور دارید، وارد کار شوید، نداشتن سرمایه نباید باعث نگرانی شما شود، مؤلفه های موفقیت در وجود شما قرار دارد، با دارا بودن آن ها موفقیت برایتان حتمی است.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *