1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. توجیه یا فالو در...

توجیه یا فالو در بازاریابی شبکه ای! فالو به سبک عصر صنعت !

3.6/5 - (5 امتیاز)

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان وبسایت لاکچری نتورکر.امروز تصمیم گرفتم یه مقاله راجع به فالو و رفع آبجکشن بنویسم و یه سری مطالب هم از وب براتون جمع آوری کردم.

فالو به سبک عصر صنعت !

قبل از شروع مقاله لازم دونستم تا یه بحث آشنا رو برای همتون تکرار کنم، تقریبا همه ی نتورکر ها در جلسات پرزنت بازاریابی شبکه ای به نکاتی از کتاب موج سوم الوین تافلر رو باز میکنن که خلاصه ی اون میشه :

۱- عصر کشاورزی : ابزار قدرت زمین
۲- عصر صنعتی : ابزار قدرت پول
۳- عصر it ابزار قدرت : اطلاعات

و بعد هم مطرح میکنند که بازاریابی شبکه ای مال عصر it هست و شغلیه که شما با اطلاعاتت میتونی شبکه بسازی ، اموزش بدی و درامد داشته باشی.

اما نکته و انتقاد اصلی من اونجایی شروع می شه که برای فالو و ورودی گرفتن روی درآمد های لیدر ها و نفرات بالایی فالو میکنیم ! یعنی همون ابزار قدرت عصر صنعت ! اینم یه سری از نمونه هاش :

فالو به سبک عصر صنعت در بازاریابی شبکه ای !

 

متاسفانه ما نتورکرا چیزی یاد میگیریم که اسمش رو میذاریم فالو! و در اکثر مواقع این فالو نیست، بلکه توجیهه…

فالو یعنی پیگیری و در بازاریابی شبکه ای ( نتورک ) به معنای رفع آبجکشن یا رفع مساله و پاسخ به سوال هم مطرح میشه ولی اکثر به اصطلاح نتورکرها یاد گرفتن هر چیزی رو توجیه کنند. متاسفانه ما کلمه مقدس “نمیدانم” رو فراموش کردیم و یادمون رفته که پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است.

خطری که در توجیهات همیشگی و ناآگاهانه وجود داره اینه که حرفامون درست از آب در نمیاد و بعد از یه مدتی تیم دیگه از فالورها و لیدرها حساب نمیبره و این اتفاق خیلی تلخی خواهد بود …

ماها از حرف هایی که زدیم بیشتر ضربه میخوریم تا حرف هایی که نزدیم.

هر کار و هر حرفی در نتورک مثل یه بذر میمونه که اون رو در دل مجموعه میکاریم، این دانه چه مثبت باشه چه منفی بعد از یه مدت رشد میکنه و مجموعه رو در بر میگیره. دقت کنید که بعد از یه مدتی اثر میذاره نه در اون لحظه. و نکته همین جاست …

قرار نیست همه چیز رو توجیه کنیم بلکه قراره اطلاعات بدیم و نگرش ها رو مثبت کنیم. در مواجهه با هر آبجکشنی میشه منفی نگر بود، تو مخی درست کرد و نهایتا ضربه به نتورک و تیم زد. یا اینکه میشه از زاویه مثبت نگاه کرد، دلیل درست و منطقی آورد و یا حتی آبجکشن رو پذیرفت و برای رفعش تلاش کرد که این منجر به رشد نتورک و تیم خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
ساده ترین روش تشخیص بازاریابی شبکه ای از هرمی های محصول دار

ما فالو میکنیم تا نگرش ها رو درست کنیم نه اینکه خطاها رو توجیه کنیم.

 

فالو نتورک یا پیگیری بازاریابی شبکه ای یکی از روش‌های موجود برای جذب افراد به این تجارت داشتن پیگیری است. در وعده‌های یک دقیقه‌ای اطلاعات لازم را به مردم بدهید و بارها و بارها با آن‌ها صحبت کنید. در هنگام صحبت کردن، برای این‌که بفهمید به چه چیز علاقه دارند، یادداشت برداری نمائید. به این مسئله عادت کنید که از خود بپرسید: چطور می‌تونم بهش کمک کنم؟

پیگیری و فالو از دیدگاه کتاب بازاریابی شبکه ای ۱ دقیقه ای

این شبکه طبیعتاً افرادی مناسب را  پیدا می‌کند. در نتیجه اگر شما رفتاری دوستانه داشته و مؤدب باشید، این افراد شما را به جمع دوستانشان معرفی خواهند نمود. بازاریاب شبکه‌ای به سمت مردم متمایل می‌شود، چرا که این مورد طبیعی بوده و انجام آن آسان است. تنها راه فهمیدن نیاز مردم و آنچه که می‌خواهند، در پرسش از آنها خلاصه می‌شود. به دنبال افرادی باشید که علاقه زیادی برای داشتن درآمد بیشتر و نیز جسارت فعالیت سازمان یافته را دارند.

وقتی کسی را می‌یابید که علاقه‌مند ورود به تجارت بازاریابی شبکه ای شده است باید بدانید که دلایلش برای وارد شدن به این تجارت چیست. اگر دیدید که به دنبال پول بادآورده هستند مراقبشان باشید. آیا معنای پول بادآورده این است که آنها اهل تلاشند؟ از آنها سؤالات بیشتری بپرسید و ایشان را با تصوراتتان آشنا سازید. چون از این طریق آنها متوجه می‌شوند که شما به وجودشان اهمیت می‌دهید. برخی افراد ذاتاً اهل جا زدن هستند. شاید در وهله اول جذب کار شوند اما به مرور زمان که در جریان کار قرار می‌گیرند معلوم می‌شود که واقعاً جذب کار نشده‌اند، چون پس از مدتی ترک تجارت خواهند کرد.

نکته خیلی مهم در رابطه با پیگیری در بازاریابی شبکه ای : البته نباید راجع به مردم پیش‌داوری کنید چون اغلب آنها تفکری ابتدایی و بچه‌گانه در مورد تجارت و روش موفقیت خود دارند. اگر شما وقت خود را صرف آموزش و جذب افرادی که اهل جا زدن هستند کنید انرژی خود را به هدر داده و افراد مناسب زیادی را از دست خواهید داد. تجارت موفق باید تمرکزپذیر و قوی باشد تا ماه به ماه و سال به سال سودآوری کند. 

پیگیری کنید اما التماس نکنید!

یک گلف باز را در نظر بگیرید که می خواهد از مسافت بسیار زیاد ، توپ را به درون هدف بیاندازد. او با اولین ضربه فقط می تواند توپ را به هدف نزدیک کند و به جرات می توان گفت که در کمتر از یک درصد مواقع توپ به درون هدف می افتد. او مجبور است چند بار دیگر به توپ ضربه بزند و با این کار توپ را به هدف نزدیکتر کند و در نهایت آن را به درون هدف بیاندازد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
چرا بازخرید کالا تبدیل به چالشی در بازاریابی شبکه ای شده است؟

در بازاریابی شبکه ای شما با معرفی کار (پرزنت) فقط شخص را به هدف نزدیک می کنید . اما برای اینکه او محصولی را از شرکت خریداری کند لازم است تا به سوالاتش پاسخ دهید و اطلاعات او را در زمینه این حرفه و شرکت خود تکمیل کنید (درست مثل ضربات بعدی به توپ).

پیگیری یا فالو آپ یعنی پاسخ به سوالات و رفع نگرانیهای شخصی که می خواهد وارد سیستم بازاریابی شود. بدون شک شما در عرض ۴۵ دقیقه به هیچ وجه نمی توانید این حرفه را به طور کامل معرفی کنید و مطمئنا بعضی از نکات برای شنونده مبهم خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از افراد به جای اینکه پیگیری کنند ، التماس می کنند!! اگر چه این کار را به صورت علنی انجام نمی دهند اما با نگاه ملتمسانه خود و گفتن جمله “بیا دو نفرت با من” ، دید افراد را نسبت به این حرفه منفی می کنند.

هرگز برای وارد شدن افراد به سیستم اصرار نکنید!! زیرا آنها فقط در صورتی در کار خود موفق خواهند شد که با میل خود وارد شوند. فراموش نکنید که شاید یکی از دلایل وارد نشدن آنها به سیستم ، همین رفتار غیر حرفه ای و ملتمسانه شما باشد! زیرا آنها هرگز دلشان نمی خواهد یک روز مثل شما همین کار را انجام بدهند و به جای پیگیری التماس کنند.

در پیگیری باید به این نکته توجه داشته باشید که افراد باید میزان ایمان و اعتقاد شما را نسبت به این کار بدانند و بر اساس این ایمان و اعتقاد شماست که تصمیم ورود به این تجارت را خواهند گرفت. باید با اعتماد به نفس کامل و حفظ کردن غرور خود ، طوری کار را به آنها معرفی کنید که دید آنها نسبت به این حرفه وسیع تر شود. البته شما با اعتماد به نفس کاذب و غرور بیجا مشتریان خود را از دست خواهید داد!

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *