1. خانه
  2. >
  3. بلاگ
  4. >
  5. بازاریابی شبکه ای
  6. >
  7. عوامل مؤثر برای کسب...

عوامل مؤثر برای کسب موفقیت در بازاریابی شبکه ای

4.5/5 - (2 امتیاز)

دکتر جو رابینو یکی از مربیان بازاریابی شبکه ای که مورد تحسین در سال های متوالی بوده است و نویسنده ۱۱ کتاب در زمینه فروش برتر، مربی آموزشی در زمینه موضوعاتی همانند بهینه سازی زندگی، افزایش اعتماد به نفس کاری و نحوه کسب موفقیت در زندگی است به منظور افزایش اثربخشی بازاریابان مقاله ای را منتشر نموده است که در آن ۵ عنصر کلیدی را ضامن موفقیت بازاریابان در حرفه بازاریابی شبکه ای و افزایش اثربخش کاری آنان معرفی نموده است. متن این مقاله به صورت زیر می باشد:
صنعت بازاریابی شبکه ای به خودش افتخار می کند که تعداد قابل توجهی بازاریاب را با درآمد سالیانه بسیار بالا داراست؛ البته بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که برخی از بازاریابان آن ها درآمد بالایی را در هر ماه کسب می کنند، اما هیچکدام از آن ها اشاره ای به تعداد قابل توجه افرادی که قبل از دست یابی به سطوح موفقیتی که به امید آن وارد این حرفه شده اند، این حرفه را ترک می کنند؛ نکرده اند.
اگر بخواهیم دلایلی را برای این خروج ذکر کنیم باید بگوییم این افراد انگیزه کافی، تلاش، آموزش و مهارت های مؤثر فردی برای دست یابی به درآمدی که مورد انتظار آن هاست را نداشته اند و یا اینکه شرکتی را انتخاب کرده اند که قادر به تأمین ابزارها و ساختارهای مناسب برای پشتیبانی از موفقیت بازاریابان و رساندن آن ها به درآمد مازاد نیست.
همانند سایر مشاغل در این حرفه نیز افرادی که اهداف والا یا جدیت در کار ندارند سرنوشتشان شکست  می باشد. افرادی که انگیزش بالا برای باقی ماندن در این فعالیت برای یک دوره طولانی و ساختن یک شبکه فروش موفق را دارند، توان یادگیری نحوه انجام موفق کار را نیز خواهند داشت.
در اینجا ۵ عنصر کلیدی را ذکر می کنم که توجه به آن ها احتمال دست یابی به موفقیت را در شما افزایش خواهد داد. این عناصر شامل:

۱- شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب؛
۲- محصولات با تقاضای بالا؛
۳- آموزش مؤثر، ساختار حمایتی و سیستم های بجا؛
۴- مهارت عضوگیری و توانایی ایجاد ارزش برای مشتریان احتمالی؛
۵- تعهد راسخ به رشد فردی.

۱- شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب

از سال ۱۹۵۰، مجموعه ای از قوانین و مقررات خاص توسط محاکم قضایی به تصویب رسیده است تا شرکت های بازاریابی شبکه ای اخلاقی و قانونی را از شرکت های غیرقانونی که اغلب طرح های هرمی و غیراخلاقی هستند و اعتبار کلی صنعت را خدشه دار کرده اند و باعث ترس عموم مردم شده اند، تفکیک کنند.
امروزه تخمین زده شده است که بیش از ۲۰۰۰ شرکت بازاریابی شبکه ای مشغول فعالیت هستند. بسیاری از این شرکت ها، شرکت های کوچک با موجودی اندک هستند که نرخ شکست بالایی را دارند و در سه سال اول از این کسب و کار خارج می شوند. ناپایداری در این شرکت های کوچک منجر به بدنام شدن کل صنعت شده است. در هر زمان که چنین شرکت هایی با مدیریت ضعیف شکست می خورند، فعالیت همه توزیع کنندگان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. آن ها تلاش های گذشته شان را با حسرت نگاه خواهند کرد و سازمانی را که با زحمت ساخته بودند می بایست به فراموشی بسپارند. بنابراین برای پیشگیری از وقوع این اتفاقات به بازاریابان تأکید شده است که شرکت های قانون مدار، با اخلاق و از لحاظ مالی توانمند را انتخاب کنند که دارای محصولات با کیفیت و طرح درآمدی مناسب هستند.
بازاریابانی که شرکت های پایدار را انتخاب می کنند، شانس باقی ماندن سازمان فروششان برای سال های آینده را افزایش خواهند داد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
احتمال موفقیت در بازاریابی شبکه ای

۲- محصولات پرتقاضا

برای اطمینان از ماندگاری شرکت منتخب تان، مطمئن شوید محصولات و خدمان ارائه شده توسط شرکت ارزش ذاتی واقعی را دارا می باشد. از خودتان بپرسید آیا بازاریابان این شرکت اگر بحث فرصت درآمدی مطرح نباشد، حاضرند این محصولات را برای مصرف شخصی شان خرید کنند؟ آیا محصولات منصفانه قیمت گذاری شده اند؟ آیا این محصولات نیازهای واقعی مصرف کنندگان را برآورده می سازند یا محصولاتی هستند که در یک مدت کوتاه از دور خارج می شوند.

۳- آموزش اثربخش، ساختارهای حمایتی و سیستم بجا و مناسب

اگر شرکت سرمایه کافی داشته باشد و محصولات و خدماتش کیفیت بالایی داشته باشد و در گروه محصولات پر تقاضا باشد، نکته مهم بعدی که باید آن را مورد توجه قرار دهید ساختار حمایتی و آموزشی شرکت است. آیا شرکت ملزومات حمایتی با کیفیت را برای فروش ارائه می دهد تا کمکی به بازاریابان در جهت اثربخش تر شدن تلاش های بازاریابی شان باشد. آیا شرکت سیستم آموزشی مناسبی را تدارک دیده است؟ آیا مربیان و آموزش دهندگان موفق در دسترس شما هستند تا از شما برای ساختن یک شبکه موفق حمایت کنند؟ وب سایت شرکت فعال و به روز است؟ آیا امکانات برای اینکه بازاریابان بتوانند آموزش هایشان را برنامه ریزی شده و مرتب برگزار کنند، وجود دارد؟

۴- مهارت های عضوگیری و توانایی در جهت ایجاد ارزش حقیقی برای مشتریان احتمالی

بعد از وجود داشتن تمامی عناصر ذکر شده در بالا، باید توانایی این را داشته باشید که با ارائه مستدلات قوی بازاریابان دیگر را جذب کنید نه براساس تبلیغات واهی و ادعاهای دروغ.
من به شما پیشنهاد می دهم براساس قوانین طلایی زیر عمل کنید:
۱-این حق را به خودتان ندهید بخاطر تمایلتان به انجام این کار، دیگران را مجبور به انجام این کار کنید.
۲-به دنبال ارائه ارزش به زندگی مشتریان احتمالی تان باشید.
موفقیت عضوگیری بستگی به ایجاد ارزش برای مشتریان احتمالی تان دارد. قبل از ایجاد ارزش برای آنان لازم است اعتقادتان به این حرفه محکم و تزلزل ناپذیر باشد و به ارزش محصولاتی که ارائه می دهید معتقد باشید. نکته بعدی اطمینان شما از موفقیت تان در این حرفه و توانایی و آگاهی از چگونگی حمایت از افراد زیر مجموعه تان است. اگر نسبت به موارد بالا اطمینان کافی نداشته باشید، مشتریان شما آن را به خوبی درک خواهند کرد؛ با اینکه شما سعی در استفاده از کلمات مناسب دارید، اما سطح انرژی شما عدم اطمینانتان را منعکس می کند.
ابتدا لازم است در مورد این صنعت و شرکت تان تحقیق کنید و شرکتی را انتخاب کنید که بتوانید با اعتقاد محکم در آن فعالیت کنید. خودتان را توانمند کنید تا بتوانید شرکت های بزرگ که دارای صداقت و توانایی برای تأثیرگذاری بر زندگی مردم هستند را از شرکت های متزلزلی که دوام زیادی ندارند، تشخیص دهید. مطمئن شوید شرکت منتخبتان همان شرکتی است که می توانید به نماینده آن بودن افتخار کنید.
زمانی که به انتخاب خودتان مطمئن شوید، اعتقادتان را با انرژی که دارید به دیگران منتقل خواهید کرد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
تیم سلز

۵- تعهد راسخ به رشد و توسعه شخصی

سعی کنید آنچه را که در دنیای مشتریانتان مهم است، بشناسید. از خانواده آن ها، سرگرمی ها و تعلقاتشان بپرسید. در مورد نگرانی هایشان اطلاعات بدست بیاورید. ادعاهای صادقانه داشته باشید تا بتوانی با آنان دوست شوید، در این صورت در زمان به اشتراک گذاری اطلاعاتتان به شما بیشتر گوش خواهند داد و به شما اعتماد خواهند کرد. مواردی که برای مشتریان احتمالی تان مهم است یا در زندگی شان از دست داده اند را بشناسید. دردهای زندگی آنان در کجاست؟ چه چیزهایی را از دست داده اند و فرصت ارائه شده توسط شما چگونه می تواند این موارد را برای آنان جبران کند. صادقانه تمامی اطلاعات را با آنان به اشتراک بگذارید، افراد علاقه به همکاری و کار با کسانی دارند که همه چیز را با آنان به اشتراک می گذارند. توجهی که شما به مشتریان احتمالی تان نشان می دهید، اعتماد آنان را جلب خواهد کرد. به گونه ای با آن ها برخورد کنید تا همان طور که همکاری با آنان یکی از علایق شماست، این موضوع یکی از علایق آنان نیز باشد. این موضوع از احتمال موفقیت شما حمایت خواهد کرد.
اگر شما حرفه بازاریابی تان را بر مبنای یک تجربه یادگیری هیجان انگیز و سرگرم کننده بسازید، شما مالک ذهنیت و نگرش مناسبی خواهید بود و می توانید از موفقیت تان در بلند مدت مطمئن شوید.

 

منبع : ایران هشدار

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

معادله ی امنیتی *